Bize bizden gayrı dost yok V

 

 

           merhaba rifatçım..

-         ooo mirim..merhaba..hoşgeldin..barış koş iki çay kap yavrum..biri limonlu açık..

-         hiç zahmet etme evladım..ben içmiciğim..

-         hay allah ya..afedersin sen oruçlusun değil mi..tabii ya..mazur gör noolur..

-         rica ederim..de..ramazan efendi size de uğrasa fena olmaz..ben bu vatanı bu yüzden severim işte..ne güzel..tutan tutar orucunu..tutmayan da bildiğini okur..zorla kime ne yaptırılır..neyse canım..hoş bulduk..sağ ol..hafta sonu gelecektim aslında..kalabalık olur diye erteledim..

-         iyi yapmışsın..memuru, öğrencisi hep o iki günü bekler bilirsin..bizim dükkan da geçtiğimiz hafta sonu üüü..iğne atsan yere düşmez..okullar da açıldı bizim işler de anliycağın..

-         sahi mi..çok isabetli olmuş demek ki..iyi..vallahi..zaten karşıdan buraya gelene kadar iflahım kesiliyo..üstüne bi de şurda iki kelime etmeden gitmek fena koyardı..emekli olmadın gitti yahu rifat..bırak artık şu dükkanı..bak çocuklar torunlar da burda artık..ne diye şu yaşında hala mesai yapıyosun..

-         öyle deme be izzet..ben, kokusu ile tozu ile yaşıyorum şu kitapların..kırk sekiz sene bu..dile kolay..ne zaman şuraya gelmeye dermanım kalmaz..ben de öyle bırakırım..muhterem sen artık son ver şu beni ayartma faaliyetlerine..mümkin değil..vazgeç yahu..ben ziyadesi ile memnunum halimden..

-         aman aman iyi..bayılmıyorum ben de her gün yüzünü görmiye..istersen şu masada teslim et ruhunu..yalnız sen farkında diğilsin..ben sarahatle müşahede ediyorum..sen bu kitaplardan ne biliyim müşterilernden falan haddinden çok etkileniyorsun..peyder pey istila ediyorlar adeta mevcudiyetini..

-         daha neler izzet..sen inad ediyorsun ama bence kırk yıl önceki düşüncelerini muhafaza etmek bir fazilet diiyildir..dünya çok değişti..değişti demek dahi hata..değişmediği bir an vaki değil ki..

-         dünya döner diye biliyorum ben..ona itirazım yok da..topacın bile bi mihveri olur be..sen eski tüfek solcu ol..hapis yat..ondan sora sosyal demokrasiden, liberalizmden dem vurmaya başla..olucak şey midir yani..dur dur biliyorum ne diceeni..dinazor oluyoruz biz değil mi..vallahi ne dersen de birader..hiiç mi hiç umrum diğil..benim için bi tane cumhuriyet vardır..bi tane gazi paşa..ve bi tek yurt..gayrını tanımam..bize bizden başka dost da yok..bu kadar..yarın bi savaş çıksın bakalım..toz pembe dünyanız nasıl sırt çevirecek size..onunla iktifa etse bari..üzerinizde dönmeye başlamazlarsa alıcı kuşlar gibi, ben de boşuna yaşamışım..

-         izzetcim neden hadiseye bu kadar menfi bakıyosun..mesela cumhuriyet de esaslı bi devrim değil midir..değişim kaçınılmaz bir olgudur..her şey eskiyor..eşyanın tabiatı bu..inkar etmek..inat etmek bizi tarihin dışına iter..hatırlasana gazi paşa’nın ilkelerinden birisi de devrimcilik değil miydi..osmanlı biraz da bu sebeple yani dünyanın efendim fennin sanatın gerisinde kaldığı için yerinde sayıp devrin icatlarını keşiflerini takip etmeyip onlara bigane kaldığı için dağılmadı mı..

-         Osmanlı ile mi kıyaslıyosun..evvela osmanlı devleti savaş ve işgallerden sonra yıkıldı..payitahta gelip yerleştiler..osmanlı zaten o vakit hükmen yıkılmıştı..pekii size ne oluyor..harp mi var..işgal mi edildik..nedir bu işbirlikçi yaltaklanmalar..devrimcilik ilkesine gelince..ne zannediliyor..gazi’nin “rejimi de icab ederse devirin” dediği mi.. yapmayın kuzum..rica ederim..

-         tamam hadi dış dünyaya mesafeli duralım..itimat etmeyelim gavura..peki ya şu iktidara yapılanlar..adamları sınır dışı edecekler ellerinden gelse..reva mıdır..ya bi deneyelim bakalım..adamlar gerçekten samimi değil mi anliyalım..bu riski de almazsak nasıl toplumsal barıştan söz ederiz..bak çankaya’ya türban girdi işte..e ne oldu..rejim mi değişti..bıraksınlar üniversitelerde de okusun türbanlılar..bizi ihya edecek olan türbanlı yada türbansız kafalar değil..sadece o kafanın içindeki ışıltılar..benim türbanlı öğrencilerden de müşterilerim var..her şeyi okuyorlar..bunları neden evlerine gönderelim..bu ülke onların da ülkesi değil mi..

-         onların tabii..ama bu dükkan kadar değil..baksana bi grup türbanlı dükkana doğru geliyor..neden böyle toplu gezerler..çete gibi..anlayamam vallahi..sana niye geliyorlar..sen mi örgütlüyosun yoksa bunları..

-         ilahi izzet ya..alemsin valla..ama bak çok rica ederim laf sokuşturma çocuklara..tut biraz kendini..

-         Bak sen..şimdi bi de öcü olduk senin nazarında öyle mi..ne diicekmişim ben onlara..seni dahi yola getiremezken..elbirliği ile darp edersiniz sonra..neme lazım..merak etme bilirim müşteri veli nimettir..”para.. para..para..” değil mi..rengi yeşil olmuş..kızıl olmuş..para mı para..o önemli sizin için..

-         izzet bak mahcup etme beni..bak geliyolar içeri..

-         iyi günler rifat amca..nasılsın..

-         tesekkür ederim ayşe..sen nasılsın..

-         iyilik..rifat amca 1984’ü bulacaktın bana..depoda var mıymış..

-         evladım sen, “şu çılgın türkler”i okudun mu..ne yapacaksın seksen dördü..

-         pardon bey amca..anlayamadım..

-         yo yo yok bişey ayşe..izzet bey çok takdir eder o kitabı da tavsiye etmek için söylüyo sanırım..herkese tavsiye eder..

-         hmm..evet..anlıyorum..okumuştum..bence de güzel kitap..

-         barış..oğlum..sipariş kitapların içine bakar mısın..george orvell..1984..orda olması lazım..

www.alininteki.com

rss

Nükteli Sözler

Geçmiş

Mutlak kesin olan tek şey gelecektir; çünkü geçmiş sürekli olarak değişir. (Sırp Atasözü)
Devamını oku

Hayat ve intikam

Canımı yakanlardan intikam almayı düşünmedim hiç, hayat benden daha yaratıcı. (Simone de Beauvoir) 
Devamını oku

Yaran Facebook İletileri

Biz kazandık

Camide sünnet kılıyoruz. Yanımda bir adam ve küçük oğlu var. Çocuk bizi izliyor. Adam benden önce selam verince, çocuk: Babaa biz kazandık, dedi.
Devamını oku

Komik Gifler

Komik Yazılar

Tavuk karşıdan karşıya niçin geçer?

CEVAPLAR: René Descartes: Yolun öbür tarafına geçmek için. Eflatun: Kendi iyiliği için. Çünkü gerçek, öteki taraftadır. Aristoteles: Karşıdan karşıya geçmek tavuğun doğasında vardır. Karl Marx: Çünkü bu tarihsel olarak kaçınılmazdı. Hipokrat: Pankreasının aşırı salgısı nedeniyle. Martin Luther:...
Devamını oku

Mahkemelik hayvanlar

Belki komik ve mizahi değil ama acı da olsa gülümseten bir takvim yaprağı arkası yazısı paylaşmak istiyorum: Avrupa'da çok oldukları ve ortalıkta serbestçe gezdikleri için, yargılanan hayvanlar arasında domuzların sayısı kabarıktır. 1864'te Slovenya'da bir çocuğun kulaklarını kemirip yiyen bir...
Devamını oku

Bir çocuğun Ramazan günlüğü

1. Gün: Bugün evde bir acayiplik var. Herkes kahvaltıdan önce sessizce işine, okuluna gidiyor... Önce diyet yaptıklarını sanmıştım. Akşama doğru hepsi sessizleşiyor. Sofrayı hazırlayıp ezanı bekliyorlar. Başka zaman, susmak bilmeyen ablamın bu hâli içten içe güldürüyor beni. Niye böyle...
Devamını oku