Bize bizden gayrı dost yok VI

 

 

-babacım tebrikler..siz dersiniz ya hep..siyasal islam takiyyecidir diye..a vallahi şu habere bakınca size hak vermemek mümkün değil..

-nedir kızım o..hangi haber..

-şimdi kapalı bayan bi köşe yazarı yazmış da bi kaç gün önce..işte o yazıyı islamcı yazarlara sormuş bizim gazete..hepsi de hararetle savunmuşlar kadını..

-e ne demiş peki yazısında..

-tuhaf ama..tam kapanmayan örtülü bayanları hatta onların eşlerini..sertçe eleştirmiş..hani bu pantolon falan giyen kapalılara “tesettürlü çıplaklar” demiş..islamcı entelijansiya da “haklıdır” diyor..dahası var islami tekstil tasarımcısı ve üreticisi bi firma da aynen katılmış yazara..ya kadın senin ürünlerini giyen insanları eleştiriyo..bu ne pişkinlik..sonra sen iyi kötü kapanan bi kadına çıplak diye biliyorsan..bizim gibiler için nasıl bi sıfat kullanırsın..düşünmek bile istemiyorum..

-vay vay vay..ya hu sen ciddisin değil mi..

-en az bu haberde bahsi geçen isimler kadar baba..alın bakın..kendiniz okuyun..

-hey allahım..güler misin..ağlar mısın..yaa kızım görün işte..dilimde tüy bitti benim..ben demiyor muyum..bunlar tahammülsüz..bunlar katı..bunlar insan hakkı..özgürlükler edebiyatı yapıp..mazlum ayaklarına yatıyorlar..düşünsene..adamların daha kendi içlerindeki insanlara hoş görüsü yok..ya kendilerinden tamamen farklı olanlara..mesela inançsızlara..bak ben büyütüyor falan değilim..bu iktidar da..bu islamcı sermaye de..o sözde eğitim kurumları..dersaneler vs. de..şu kadının yazı yazdığı gazeteler..efendim radyo ve televizyonlar da..tüm bunların önü alınmazsa daha neler neler görecek bu memleket..

-daha neler baba..tamam bazıları gerçekten ne yaptığını bilmiyor olabilir de..hepsini de rejim düşmanı olarak kabul edemeyiz herhalde..

-bal gibi de ederiz efendim..bak yavrum..bu inanların düşünce dünyası ile onlarla  beraber yaşamaya çalıştığımız dünya arasında kutsal olan ile cilalanmış derin bir fark var..zaten adamlar böyle davranmak zorunda..yıllar ve yıllardır zihinlerine kazınmış bu islamcılık ideolojisi..bak din demiyorum..çünkü bunlar farkında değil ama aslında dini gereklik olarak gördükleri söz konusu radikallik tamamen insan ürünü ideolojik buyruklar..islamın artık eskimiş bazı yorumlarına sıkı sıkıya tutunuyorlar hala..bu da hepimiz için çok tehlikeli..

-e baba dünyanın her yerinde kadim gelenek ve inançlar uyarınca yaşamını organize eden insanlar yok mu..sonra zaten demokrasi bu insanları da sistem içine alabildiği için güzel değil mi..

-hayır..anlamıyorsun..bu insanlar demokrasiden zarar görmez ama aksi her zaman geçerli olabilir..demokrasi bunlara kucak açar..şiddete dönüşmedikçe her türlü düşünceye efendim dünya görüşüne saygılı olma prensibini muhafaza eder..ama bunlar öyle mi..onlar için hayat.. ideolojilerini sınırsızca yaşamak ve bu inançlarını başka insanlara kabul ettirmek sahasıdır..bunu yapamıyor olmak onlarda vicdani/ruhsal  sarsıntılar yaratır..benim şu bizim iktidara kuşkuyla bakmamın yegane sebebi de budur..hatırlasana başbakan makam aracında mahsur kalıp hastaneye kaldırıldığı günlerde..nekaheti akabinde bi konuşma yapmıştı grubunda..işte yok efendim bundan sonra bildiği inandığı şeyleri yapacaktı falan filan..bunların tümünde aynı ruhsal çelişkiler var..yapmak isteyip te yapamadıkları her bir uygulama için vicdanları müthiş sızlar bunların..ölümden sonra başlarına gelecek şeyleri düşünüp..kendilerini suçlu hissederler..oysa şunu anlayamadılar gitti..tanrı krallıkları tarihte kaldı..zaten onlar da zeki bazı siyasetçilerin icadıydı..adı tanrı krallığı sadece..hasılı çoook çok dikkat etmekte yarar var..niye yırtınıyoruz sanıyorsun kızım dini siyasete alet etmeyin..etmeyin..etmeyin..diye..

-aşk olsun vallahi be baba..niyet okumacılığı üzerinden nasıl da yargıladınız adamları..yani duyan da..adamların bi tane yanlışı olsa bari..

-tamam kızım kes..kes sesini rica ederim..besbelli adam olmaya niyetiniz yok sizin..bi gün dank eder ya kafanıza..ben görür müyüm bilmiyorum..

www.alininteki.com

rss

Nükteli Sözler

Geçmiş

Mutlak kesin olan tek şey gelecektir; çünkü geçmiş sürekli olarak değişir. (Sırp Atasözü)
Devamını oku

Hayat ve intikam

Canımı yakanlardan intikam almayı düşünmedim hiç, hayat benden daha yaratıcı. (Simone de Beauvoir) 
Devamını oku

Yaran Facebook İletileri

Biz kazandık

Camide sünnet kılıyoruz. Yanımda bir adam ve küçük oğlu var. Çocuk bizi izliyor. Adam benden önce selam verince, çocuk: Babaa biz kazandık, dedi.
Devamını oku

Komik Gifler

Komik Yazılar

Tavuk karşıdan karşıya niçin geçer?

CEVAPLAR: René Descartes: Yolun öbür tarafına geçmek için. Eflatun: Kendi iyiliği için. Çünkü gerçek, öteki taraftadır. Aristoteles: Karşıdan karşıya geçmek tavuğun doğasında vardır. Karl Marx: Çünkü bu tarihsel olarak kaçınılmazdı. Hipokrat: Pankreasının aşırı salgısı nedeniyle. Martin Luther:...
Devamını oku

Mahkemelik hayvanlar

Belki komik ve mizahi değil ama acı da olsa gülümseten bir takvim yaprağı arkası yazısı paylaşmak istiyorum: Avrupa'da çok oldukları ve ortalıkta serbestçe gezdikleri için, yargılanan hayvanlar arasında domuzların sayısı kabarıktır. 1864'te Slovenya'da bir çocuğun kulaklarını kemirip yiyen bir...
Devamını oku

Bir çocuğun Ramazan günlüğü

1. Gün: Bugün evde bir acayiplik var. Herkes kahvaltıdan önce sessizce işine, okuluna gidiyor... Önce diyet yaptıklarını sanmıştım. Akşama doğru hepsi sessizleşiyor. Sofrayı hazırlayıp ezanı bekliyorlar. Başka zaman, susmak bilmeyen ablamın bu hâli içten içe güldürüyor beni. Niye böyle...
Devamını oku