Bize bizden gayrı dost yok! XV

 

 

-damat onlar ne oğlum öyle..alışverişten mi geliyorsun..

-amman babacım..sessiz olun..duymasınlar..bunlar yılbaşı hediyeleri..sürpriz olsun..

-kimse yok oğlum..henüz yolda olmalı bizimkiler..ya hu evladım..tahsilli adamlarsınız..ne demeye bu gavur adetlerini..tööbe töbe..daha neler göriiciiz bakalım..

-hediyeleşmek fena mı be baba..insanlar bu günleri fırsat bilip sevindiriyorlar birbirlerini..

-ah evlâdım ahh..her şey keşke sizin kadar sathî olsaydı şu dünyada..nerden nazar ediyorsunuz..hediyeleşmekmiş..bu, kilisede bayram namazı kılmaya benzer..namaz mı namaz..kim ne diyebilir ki..ama neden ille de kilisede..hem bu size de gülünç gelmiyor mu allah aşkına..ya hu ya isevi ol..kutla noeli de sair yortuları da..ya da neysen onun gibi idame ettir hayatını..sizi araf bile kabul etmez oğlum..şu cibilliyetsizliği nasıl telâkki etmek lâzım gelir anlamadım gitti..

-bağışlayın baba ama..şey yani..siz peki..yani yanlış anlamayın sakın..siz de yılbaşlarını tv karşısında geçirmiyor musunuz..arkadaşlarınızı arayıp yeni yıllarını kutlamıyor musunuz..

-vay vay vay..karşı taarruz demek..

-estaafirullah..

-yo yo öyle..ama sakin ol bakalım..bakınız yavrum..yılbaşları öteden beri memleketin meşhur sanatkarlarının radyoda televizyonda sahne aldığı günler olmuştur..yılbaşı olduğu için değil..fakat o gün çıktıkları için seyrederim ben..ayrıca yeni yılını tebrik etmek başka..ecnebiler gibi bu günü yarı yarıya ayine dönüştürmek başka..ben size mağaralara çıkın orda yaşayın demiyorum ki..ama noolur ne yaptığınızı da bilin..

-baba sen de biliyorsun ki noel ile yeni yıl kutlamaları ayrı..o ayinler falan aralık ayının sonlarında yapılıyor..bizimkisi sadece kendi çapında bi eğlence..

-pes yani..demek sizin bu hediyeleşmeleriniz..bilmem hindi ziyafetleriniz falan tamamen “kendi çapında bi eğlence” öyle mi..samimi olun rica ederim..yapıyorsunuz madem bari müdafaa etmeyin..bak mesela kurban bayramından yeni çıktık..tahayyül edebiliyor musun gayri müslim bi insan her sene o günlere denk getirip koyun kesse..bu da benim “kendi çapında bi eğlence”m dese nasıl olur..bana sorarsan katiyen gülünç..kaldı ki bi bu değil..yok bilmem anneler günü..babalar günü..aşıklar günü..doğum günü..evlilik günü..buluğa erme günü..işçi günü..aşçı günü..ya hu bunlar ne zamandan beri bizim masum eğlencelerimiz oldu..senin dînî bayramın olur efendim millî bayramın olur tamam..bitti..nerden çıktı bi ton bayram..kutlama..ha bi de şu İslamcılar da tutturmuşlar..mekke’nin fethini kutluyoruz bahanesi ile aynı gün cümbüş yapıyorlar..rica ederim bırakın bunları ya hu..sana mı kaldı mekke’nin fethini kutlamak..bırak onu mekkeliler kutlasın..hariçten bize bakan da..bu Türkiyelilerde tarih bilinci..içtimai hafıza ne de sağlammış der..günleri nasıl da anlamlı..ne gezer..bizimkiler eğlenmeye..göbek atmaya fırsat kolluyor..yarın avrupa birliği’ne de girdik mi..tamam..artık resmi tatillerimiz de hıristiyan dinine göre olur..iyi de olur..öyle olsun da kimin ne olduğu aşikar olsun vallahi..olmaz ki canım..iş müslüman mahallesinde salyangoz satmayı geçti..bizzat evlere servis ediliyor artık..neyse işte..sen bırak da şu hediye bahsini..biletimi aldın mı onu söyle..bak dediğim gibi..nimet hanım’ın şubelerinden biri olacaktı..değilse doğru söyle..ben emre’ye aldırırım..

-yok be baba..ordan aldım..bilmez miyim..her sene ordan aldırırsınız..ben de ordan aldım..eminönü şubesinden..buyrun..ama bi kuyruk bi kuyruk..saatlerce beklemek işten değil..neyse baba kimse gelmeden ben şu armağanları kamufle edeyim biyerlere..

-iyi bari.. saati gelmiş.. ben de şu havadislere bakayım                                                     

www.alininteki.com

rss

Nükteli Sözler

Geçmiş

Mutlak kesin olan tek şey gelecektir; çünkü geçmiş sürekli olarak değişir. (Sırp Atasözü)
Devamını oku

Hayat ve intikam

Canımı yakanlardan intikam almayı düşünmedim hiç, hayat benden daha yaratıcı. (Simone de Beauvoir) 
Devamını oku

Yaran Facebook İletileri

Biz kazandık

Camide sünnet kılıyoruz. Yanımda bir adam ve küçük oğlu var. Çocuk bizi izliyor. Adam benden önce selam verince, çocuk: Babaa biz kazandık, dedi.
Devamını oku

Komik Gifler

Komik Yazılar

Tavuk karşıdan karşıya niçin geçer?

CEVAPLAR: René Descartes: Yolun öbür tarafına geçmek için. Eflatun: Kendi iyiliği için. Çünkü gerçek, öteki taraftadır. Aristoteles: Karşıdan karşıya geçmek tavuğun doğasında vardır. Karl Marx: Çünkü bu tarihsel olarak kaçınılmazdı. Hipokrat: Pankreasının aşırı salgısı nedeniyle. Martin Luther:...
Devamını oku

Mahkemelik hayvanlar

Belki komik ve mizahi değil ama acı da olsa gülümseten bir takvim yaprağı arkası yazısı paylaşmak istiyorum: Avrupa'da çok oldukları ve ortalıkta serbestçe gezdikleri için, yargılanan hayvanlar arasında domuzların sayısı kabarıktır. 1864'te Slovenya'da bir çocuğun kulaklarını kemirip yiyen bir...
Devamını oku

Bir çocuğun Ramazan günlüğü

1. Gün: Bugün evde bir acayiplik var. Herkes kahvaltıdan önce sessizce işine, okuluna gidiyor... Önce diyet yaptıklarını sanmıştım. Akşama doğru hepsi sessizleşiyor. Sofrayı hazırlayıp ezanı bekliyorlar. Başka zaman, susmak bilmeyen ablamın bu hâli içten içe güldürüyor beni. Niye böyle...
Devamını oku